A kazamatákban extra jutalmakat rejtettek el az ókorban, amelyeket pokémonok őriznek. Mindenekelőtt le kell győznöd a bejárat előtt alvó Snorlaxot, ezt követően léphetsz be a kazamatákba. Minden szinten egyre és egyre nehezebb, olykor egyre több ellenféllel kell megküzdened. Van olyan szoba, melynek ajtója zárva van, annak kinyitásához pedig "kulcsra" lesz szükséged, ami különböző item lehet.
Minden szinten csak 1 pokémont használhatsz a harchoz, amely legfeljebb 5 szinttel lehet erősebb az aktuális ellenfelednél. Csak akkor léphetsz be egy szobába, ha az azt megelőzőt már legyőzted.
Naponta egyszer harcolhatsz a kazamatákban.
Addig küzdhetsz egy pokémon ellen, ameddig le nem győzöd, utána már nem!
Csak OAKprof vezethet harcot egy kazamatapokémon ellen!
Jutalom: Minden legyőzött kazamatapokémon után az eddig legyőzött pokémononként kapsz 500 -t, és 1 -t. Ez azt jelenti, hogy amikor az első szintet teljesíted, 500 és 1 a jutalmad, de például a negyedik szint legyőzésekor már 2000 és 4 jár a győzelmedért.

I. A KAPU
A kazamata bejárata előtt egy lomha Snorlax alszik. Ha be akarsz jutni, először őt kell legyőznöd. Szerencsére mély álmában nem vett észre téged, úgyhogy védtelen az első támadásod ellen.
 |
SNORLAX (tanulékony)
általános típus
5. szint
földrengés, alvajárás, pihenés, védelem |
II. SÖTÉT ELŐCSARNOK
Ahogy bejutottál, egy csapat Zubat repül el előtted, elén egy nagyobb denevérrel: nyilván ő a vezetőjük. Egy Golbat az, aki gyorsan észrevesz a félhomályban, beáll a következő ajtó elé, és sikít egy nagyot. Ideje lesz előhívni egy pokémonod.
 |
GOLBAT (elhamarkodott)
méreg/repülő típus
10. szint
sikoltás, összezavarósugár, iszapbomba, égi penge |
III. MEGSZENTSÉGTELENÍTETT FOLYOSÓ
A Zubatok hangja egyre kevésbé hallatszik, ahogy haladsz a következő szoba felé a folyosón. Nem is igazán számítottál rá, hogy magad előtt észreveszel néhány szemet. Jobb lesz eltüntetni őket onnan, elállják a továbbvezető utat...
 |
UNOWN (szégyenlős)
űr/pszicho típus
15. szint
rejtett erő |
 |
UNOWN (bátor)
űr/pszicho típus
15. szint
rejtett erő |
 |
UNOWN (pajkos)
űr/pszicho típus
15. szint
rejtett erő |
IV. A ZAFÍROLTÁR
Egy hatalmas, sötét csarnokba jutsz, amelynek közepén erős kék fény világítja meg a plafont, amely szokatlanul alacsony. Két kaput is látsz, de még ez előtt ijesztő szellemhangot hallasz, és érzed, ahogy elsuhan valami tőled méterekre, hideg szelet hagyva maga után. Belerepül a fénybe, és rájössz, mi is ez igazából.
 |
MISMAGIUS (szerény)
szellem típus
20. szint
duplacsapat, árnyéklabda, pszichikus, sötét pulzus |
V. ELHAGYATOTT RAKTÁR
A bal oldali ajtót választod, és végre egy kivilágított szobát találsz: tele polcokkal, amelyeken üvegek, könyvek és rejtélyes dolgok vannak, itt-ott eldőlve, kifolyva, megrongálva. Megnéznéd, mik ezek, de nincs rá időd, szembe veled egy nagy Ariados ugrik elő a polcok tetejéről, és fonalat lő ki rád.
 |
ARIADOS (magányos)
bogár/méreg típus
25. szint
ásás, iszapbomba, pszichikus, x-olló |
VI. ÚJRA A ZAFÍROLTÁR
Mivel nem találtál más kiutat, visszamész a Zafíroltárhoz. Egyből készülnél belépni a jobb oldali ajtón – ami mellesleg sötétkék színű és acélból van – de szomorúan veszed észre, hogy bizony zárva van. Elkezdesz körülnézni, hátha találsz egy kulcsot, de csak egy táblát találsz, ami egy ember egy ovális követ tartva érinti meg az ajtót. Ezután egy újabb pokémon jelenik meg a sötétben, egyből nekedrontana, jó lenne cselekedni!
 |
WEEZING (laza)
méreg típus
30. szint
szmog, sötét pulzus, pára, böfögés |
VII. ELÁRASZTOTT PINCE
Miután legyűrted Weezinget, eszedbe jut, hogy épp most vettél egy ovális követ. Előveszed a táskád, a kő pedig valóban kinyitja az ajtót. Gyorsan bemész, becsapódik mögötted, és úgy érzed, ez csapda: térdig érő vízbe esel. Elég jól látni, így azt is elég jól látod, ahogy néhány vízből kilógó tüske közeledik feléd. Hívd elő egy pokémonod, hogy megvédd magad!
 |
OMASTAR (kifürkészhetetlen)
szikla/víz típus
35. szint
hidropumpa, jégsugár, rejtett erő, sziklaél |
VIII. CSAPÓAJTÓ ALATTI VILÁG
Harc közben belekeveredtél egy kisebb folyóba, ami ellen nem tehetsz semmit, berezelve folydogálsz a vízzel egyre lejjebb. Egy nyitott csapóajtón át leesel egy medencébe, ahonnan egyből kimászol. A földön térdelve törlöd az arcodról a vizet, de máris itt az újabb kihívás, nagy morgással jön ki az árnyékból egy vadállat szerű pokémon.
 |
RAIKOU (gyenge)
elektromos típus
40. szint
ordítás, vad szikra, összeroppantás, extraszenzor |
IX. TITKOSÍTOTT PADLÁS
Körülnézel, mi van még itt, de egy lámpást kivéve nem találsz mást, csak egy újabb rajzot, mellette pedig egy újabb sötétkék acélajtót. A rajzon valamilyen bogyót érint hozzá az ajtóhoz a figura, de mivel nem látod, milyet, jobb lesz mindegyiket kipróbálni. (Mindegyikből venned kell egyet a boltban!) Miután ezt megtetted, az ajtó valóban kinyílik, semmi más nincs bent, csak egy létra. El is indulsz felfelé. Egy csapóajtót kell kinyitnod, és beérsz egy dohos, koszos, padlásszerű helyre, ahol minden fából van – alaposan szemügyre veszel egy játékot a sarokban: majd észreveszed, hogy az valójában nem is játék...
 |
CLAYDOL (pimasz)
föld/pszicho típus
45. szint
összezavarás, földrengés, jégsugár, csodálatos ragyogás |
X. UTOLÉRHETETLEN LEGENDA
Ahogy legyőzted Claydolt, körülnézel, mit látsz még. Mikor az egyik sarokban matatsz, hallasz valami zajt: hátranézel, és épp látod, ahogy egy pokémon kiugrik az ablakon. Odafutsz, és utánaküldöd egy pokémonod: szerencséd van, a potenciális ellenfeled kész a harcra.
 |
MEWTWO (kiszámíthatatlan)
pszicho típus
50. szint
pszichoütés, fókuszrobbantás, hóvihar, tűzrobbantás |
Legyőzted! Szép volt! Mewtwo elmenekül, el akartad kapni, de túl gyors volt és már nyomát sem látod. Kinézel a padlásról, és látod, hogy egy méterre vagy a föld felett, így kimászol. Körülbelül 10 méterre lehetsz a bejárattól – a Snorlax pedig újra a bejárat előtt alszik. Miután megnyugszol kicsit, még mielőtt hazaindulnál, meglátsz az úton magad előtt néhány itemet. Gyorsan zsebre is teszed, majd végre vígan magad mögött hagyod a kazamatát.
Extra jutalmad:
x1 x5 x1 x1 x1 x1 x5
|